איך להיות המלצרית הכי טובה שאת יכולה להיות?

דמייני סיטואציה בה את הולכת לדייט שחיכית לו הרבה זמן, אתם הולכים למסעדת יוקרה ומתכננים להשאיר את מיטב כספכם באותה המסעדה אחרי ארוחה טעימה ומספקת. המלצרית ניגשת אליכם וכבר מהתחלה אתם שמים לב שהיא לא יודעת את העבודה שלה! 

היא מתחצפת ללקוחות, לא מוציאה את המנות בזמן, שופכת עליכם את היין שהזמנתם, היא חסרת סבלנות ובכלל לא מכירה את התפריט. בקיצור, המלצרית הזו הרסה את כל החוויה במסעדה. רוב הסיכויים שתשאירו לה טיפ מינימאלי וכנראה שאתם לא תחזרו למסעדה הזו אף פעם. 

האם את היית רוצה להיות מלצרית כזאת? כמובן שהתשובה היא לא, אז בשביל להימנע ממקרים שכאלו ריכזנו עבורך את 10 הטיפים הכי חשובים למלצרית מתחילה.

 

חיוך!

חשוב מאוד להיות חייכנית ולתת שירות בצורה נחמדה. החיוך ייתן לך מענה לשלוש מטרות שכל מלצרית רוצה להשיג:

  1. שתהיה ללקוח תחושה נעימה במהלך הארוחה והוא יזכור את החוויה במסעדה כטובה.
  2. שהוא יפנה אלייך גם בחיוך  –  הרבה פעמים מי שמולך יתנהג כלפייך כפי שאת תתנהגי כלפיו, ולכן עדיף לנו לחייך ללקוח ולהיות נחמדים על מנת שהוא יהיה נחמד אלינו חזרה.
  3. גודל הטיפ  –  אם תתני ללקוח תחושה נעימה ותהיי נחמדה כלפיו, אוטומטית הוא ירצה להשאיר לך טיפ גדול יותר בסוף הארוחה.

 

ידיים נקיות ואסתטיות

בעבודת המלצרות הידיים הן כלי חשוב ומשמעותי. מלצרית מגישה אוכל, מפנה צלחות, לוקחת הזמנה  –  וכל זה עם הידיים שלה. כאשר הלקוח יראה שהידיים של המלצרית מלוכלכות ושהציפורניים מטונפות ולא מסודרות, הדבר עלול לגרום לו לתחושה של חוסר ניקיון כללי ולעיתים אפילו לתחושת גועל.

על מנת להימנע ממקרה שכזה, הקפידי לשטוף את ידייך ושימי לב לפני שאת ניגשת לשולחן הבא, שלא נשארות לך חתיכות מזון מהשולחן הקודם. בנוסף, את יכולה למרוח לק או לדאוג לכך שהציפורניים שלך יהיו מסודרות. כמו כן, ניתן גם לעבוד עם כפפות אם הדבר נוח לך.

 

מהירות וזריזות

כאשר לקוח מגיע למסעדה הוא לא רוצה לחכות לדברים שהוא מבקש. המון פעמים הלקוחות מבקשים מים, מפיות, סכו"ם חדש, תבלינים נוספים וכו'. על המלצרית להיות זריזה ולהביא ללקוח את בקשותיו מהר ככל הניתן – זאת על מנת ליצור אצלו את החוויה הטובה ביותר, שתגרום לו בסוף הארוחה להשאיר לך טיפ מכובד.

 

בקיאה בתפריט

המון לקוחות לא יודעים מה להזמין והם מרגישים אבודים אל מול התפריט. כאן את אמורה להיכנס לתמונה. על המלצרית להיות בקיאה בתפריט. היא אמורה לדעת אילו מנות קיימות, ממה הן מורכבות, איזה אפשרויות ניתן להוסיף לכל מנה או להוריד ממנה, ומה המנות הפופולאריות ביותר על מנת שתוכל להמליץ עליהן ללקוחות.

 

תהיי מודעת ליכולותייך הפיזיות

הרבה פעמים מלצריות רוצות להימנע מנגלות מרובות מהמטבח לשולחן הלקוח, ולכן הן לוקחות מספר רב של דברים בו זמנית. ברוב המקרים האלו, המלצריות לא מודעות ליכולתן הפיזיות והן מפילות דברים על הרצפה ושוברות כלים.

הדבר האחרון שתרצי בתור מלצרית מתחילה הוא את תשומת הלב השלילית של המנהל כשדבר כזה יקרה. על מנת למנוע זאת, קחי כל פעם דברים בהתאם למה שאת יכולה, גם אם זה אומר שתצטרכי לעשות כמה נגלות למטבח וחזרה, זה עדיף על פני המקרה הנורא שמתואר בהתחלה.

 

זמינה ללקוחות

חשוב מאוד להיות באזור השולחנות אשר להם את מעניקה שירות. כמה פעמים קרה לך שישבת במסעדה ורצית לבקש משהו מהמלצרית, הרמת את היד ואף אחד לא שם לב אלייך? אנחנו נרצה להימנע מסיטואציה כזו. ואיך עושים את זה? פשוט משתדלים להיות באזור של השולחנות וליצור קשר עין מדי פעם עם הלקוחות.

 

אבל לא זמינה מידי

אפשר ואפילו רצוי להגיע מדי פעם לשולחן ולשאול אם הכול טוב, אם חסר משהו ואם המנות לטעמם. אבל, לא להיות סביבם לאורך כל הארוחה. הלקוחות באו לשבת וליהנות עם החברים שלהם ולא עם המלצריות. יהיה נחמד מצדך אם תבדקי שהכול כשורה אבל אין צורך שתגיעי כל 10 דקות לשולחן לברר מה מצב הלקוחות, כי מקרה שכזה עלול להיות מציק וליצור כלפייך אנטי מסוים.

 

זכרי מי הזמין מה

העצה הזו היא לא חובה, אבל היא יכולה לשדרג אותך ממלצרית טובה למלצרית מצוינת. כאשר את מגישה את המנות, כדאי לך לזכור מי הזמין איזו מנה ולהגיש לו את המנה שהוא ביקש. אם תזכרי מה כל אחד הזמין זה יוכל לתת לך נקודות זכות אצל הלקוח. כל אחד ירגיש אישי ומיוחד כי את מצליחה לזכור אותו ואת בקשותיו. דבר זה יכול ליצור את התחושה הטובה שאת רוצה לייצר וגם יכול לגרום לתגמול רב יותר בסוף הארוחה.

 

יציבות

הדבר האחרון שתרצי כשאת מגישה את המנות זה שהשקשוקה הרותחת תישפך על אחד הלקוחות. סיטואציה שכזו תיצור אצלך מבוכה אדירה ואי נוחות אצל הלקוח, הוא יתלכלך ופשוט תרגישי אשמה לאורך כל הארוחה שלו. בשביל למנוע מקרה נורא שכזה עלייך להיות יציבה כשאת מגישה את המנות. תגישי עם שתי הידיים, בעדינות ולאט.

 

תכבדי את המרחב האישי של הלקוח

בשום פנים ואופן אל תגעי בלקוחות, תכבדי את המרחב האישי של הלקוחות שלך. יש אנשים שקנאים למרחב האישי שלהם ואנחנו לעולם לא נדע איזה טיפוס עומד מולנו. כמו כן, כאשר את מגישה מנה ללקוח מסוים שימי לב שבאותו הזמן את לא רוכנת מעל לקוח אחר וחודרת לו למרחב הפרטי שלו.

 

לסיכום

הצגנו בפנייך 10 טיפים, שאם רק תאמצי אותם אלייך תוכלי להיות המלצרית הכי טובה שאת יכולה להיות. בעזרת מעט מודעות ותשומת לב לפרטים הקטנים תוכלי להפוך לאחת המלצריות הטובות שהבוס שלך ראה. בהצלחה!

איך להיות המלצרית הכי טובה שאת יכולה להיות?

שתפ/י מתכון בקליק

תוכן עניינים
asael
אתר זה מציג שלל מתכונים מהמטבח של ברכה. בין היתר תוכלו למצוא מתכונים לבשר ועוף, תוספות, קינוחים ועוד.

רוצה לשתף מתכון אצל ברכה ? השאיר/י פרטים

מתכונים רלוונטיים

לא נמצאו מתכונים רלוונטיים

מאמרים רלוונטיים

3 נתחי בשר מדהימים שאתם חייבים להכיר!

3 נתחי בשר מדהימים שאתם חייבים להכיר!

ישנם נתחי בשר רבים ומגוונים, המתאימים לצורות הכנה שונות ולמאכלים שונים. נתחים מסוימים יתאימו יותר להכנת המבורגר למשל, בשל טעמם…
משחקי המחשבה - העולם המורכב של המנטליסט

משחקי המחשבה - העולם המורכב של המנטליסט

עולם המנטליזם זוכה לפופולריות רבה בשנים האחרונות. לעלייה הזו יש כמה סיבות, אולם בראש ובראשונה זו היכולת של המנטליסט לחשוף…
4 טיפים לעיצוב מארזי שוקולד ליום הולדת

4 טיפים לעיצוב מארזי שוקולד ליום הולדת

מארזי שוקולד נחשבים מאז ומתמיד כמתנה מושלמת שניתן להעניק לכל יום הולדת. בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים שחלים על החברה…
השימוש במסרים סאבלימינליים במנטליזם חושי

השימוש במסרים סאבלימינליים במנטליזם חושי

בתחום המנטליזם, שבו אשליה ותפיסה משתלבות זה בזה, השימוש במסרים סאבלימינליים הפך לכלי מרתק עבור אמני חושים וקהל כאחד. מסרים…
רוצים לשאול את ברכה שאלה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם