איך להכין ספגטי בולונז בלי ללכלך את המטבח?

ספגטי בולונז הוא ככל הנראה אחד המאכלים הכי נפוצים, טעימים ומוכרים שיש בעולם. אבל איך מכינים אותו בלי שיהיו שאריות של בשר טחון ורוטב עגבניות על הקירות ועל השיש? הנה כמה הצעות שאפשר לאמץ בהקדם

ספגטי הוא מאכל שהאהבה אליו משותפת למבוגרים וצעירים כאחד. אם מוסיפים למתכון קצת רוטב עגבניות והרבה בשר טחון, מקבלים כמובן ספגטי בולונז שמייצג נאמנה את המטבח האיטלקי. בין היתר, ספגטי בולונז מתאים מאוד עבור ארוחות צהריים וערב ואפשר להגיש אותו בקלות ליד ברוסקטות בקיץ או מרק בחורף. עם זאת, רבים מעדיפים לוותר על התענוג של הכנת ספגטי בולונז בגלל הלכלוך שהוא משאיר אחריו.

הסיבה לכך שנוצר הרבה לכלוך במהלך הכנת ספגטי בולונז קשורה לחומרי הגלם שבהם משתמשים. כמו כן, שיטת הכנה עצמה עלולה להותיר שאריות על חיפוי קיר למטבח, על השיש וכמובן גם על הכיריים. מצד שני, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי להשיג את אותה מטרה – אבל במינימום לכלוך ומאמץ.

 

הכל מתחיל בהפרדה בין השלבים

הדרך להכין ספגטי בולונז בלי ללכלך את המטבח היא להפריד בצורה ברורה בין השלב שבו מכינים את הפסטה לבין השלב שבו מכינים את הרוטב. כמובן שכולנו מנסים לחסוך זמן ולהכין בו זמנית את הפסטה ואת הרוטב, אבל זה מה שלאחר מכן גורם לכל הבעיות.

אם מכינים את הפסטה בנפרד ולאחר מכן את הרוטב במחבת אחר, יהיה אפשר לרכז אותם באותו סיר. ברוב המקרים, ערבוב של הפסטה יחד עם הרוטב בתוך סיר גדול יהיה נוח יותר ופחות מלכלך מאשר ניסיון לעשות את זה בתוך המחבת.

 

בחירת חומרי הגלם המתאימים למתכון

עוד דרך טובה להכין ספגטי בולונז בלי ללכלך את המטבח היא לבחור חומרי גלם ספציפיים. כיום למשל אפשר להשיג רוטב עגבניות בקופסאות בגדלים שונים, אך קופסא גדולה מדי היא בדיוק הסיבה לכך שיש כתמים אדומים על הקיר ועל השיש. במקום להישאר עם הכתמים האלה, אפשר מלכתחילה לפתוח קופסת רסק קטנה ולמנוע התפזרות של הרוטב לכל עבר.

בנוסף, כדאי לשקול את הבשר הטחון שבו משתמשים ולהכניס את הכמות המדויקת לתוך המחבת. גם פה, ככל שמשתמשים בפחות חומרי גלם ובצורה מדויקת יותר למה שכתוב במתכון – כך יורד הסיכוי להופעת כתמים ולכלוך.

 

שמרו על חומרי הניקיון קרובים אליכם!

אבל האמת היא שלפעמים לא משנה מה עושים, תמיד נשארות שאריות של רוטב עגבניות או של בשר טחון אדום על השיש והכיור. במקרים כאלה, מה שכדאי לעשות זה למהר ולנגב את השאריות עם חומרי ניקיון מתאימים.

אם מנגבים את שאריות הלכלוך מהר ולא משאירים אותן להתייבש, סביר מאוד להניח שלא יהיו מזכרות שילוו אתכם אחרי שהארוחה תסתיים.

 

בולונז

שתפ/י מתכון בקליק

תוכן עניינים
asael
אתר זה מציג שלל מתכונים מהמטבח של ברכה. בין היתר תוכלו למצוא מתכונים לבשר ועוף, תוספות, קינוחים ועוד.

רוצה לשתף מתכון אצל ברכה ? השאיר/י פרטים

מתכונים רלוונטיים

לא נמצאו מתכונים רלוונטיים

מאמרים רלוונטיים

מתכון טבעוני לחביתה

מתכון טבעוני לחביתה

טבעוניים אשר חושקים בחביתה יכולים להחליף את הביצים בקמח חומוס או בקמח עדשים ולקבל כמות
איך לבחור מעדניה טבעונית

איך לבחור מעדניה טבעונית

אתם חושבים להפסיק לאכול בשר? מחפשים מקום טוב שבו תוכלו לקנות אוכל טבעוני?
רוצים לשאול את ברכה שאלה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם