4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

פתיחת מסעדה היא חלומם של שפים רבים בתחילת דרכם שרוצים לקדם את עצמם מבחינת הקריירה והתדמית, לקבל מקום של כבוד בתעשייה ואפילו להרוויח מכך. יחד עם זאת, פתיחת מסעדה היא עסק יקר המחייב רישיונות עסק, העסקה של עובדים ותשומת לב רבה הקשורה לעיצוב של המקום. המאמר יפרט מהם הדברים שחובה לשים עליהם דגש כשמעצבים מסעדה.

 

1 – הסגנון של המסעדה

לפני שמתחילים לעצב את המסעדה ולבחור את הריהוט המתאים, צריך לברר מהו הקונספט עליו אתם חולמים. האם המסעדה תגיש אוכל ים תיכוני, האם מדובר במסעדת בשרים, בסגנון המזרח הרחוק, האם בסגנון אוכל ביתי, כפרי, מסעדת מזון מהיר, מזנון, מסעדה שהיא גם פאב, מסעדת שף יוקרתית, מסעדה פשוטה ועוד. כלומר, הסגנון אותו תבחרו צריך לבדל אתכם על מנת שהסועדים יגיעו אליכם ולא למתחרים מלבד הגשה של אוכל טעים. רק לאחר שמגבשים את הקונספט אפשר להתחיל לחפש חברות המספקות ריהוט מסעדות ובתי קפה, לתור אחר חפצי נוי שונים המייצגים את הקונספט, גופי תאורה מתאימים, צבעים, ריצוף, כלי הגשה וכל היתר.

 

2 – ניצול החלל במסעדה

הדבר השני שיש לתת לו דגש מבחינה עיצובית הוא ניצול החלל הפנימי והחיצוני של המסעדה. כלומר, לבחור בריהוט ואלמנטים שישתלבו בצורה אסתטית ונוחה במסעדה בהתאם לגודל שלה. יש לקחת בחשבון שלסועדים צריך להיות נוח מבלי שישבו צפופים, לנצל את שטח הבר לישיבה, לעצב את הכניסה למסעדה בה ממתינים הסועדים, להכניס חללים אינטימיים כדי שיהיה ניתן לסעוד בפרטיות ולהשפיע על החללים באמצעות גופי תאורה מתאימים. בחירת תאורה אטומה או שקופה, צהובה או לבנה, עמומה או מאירה תשפיע על האווירה במסעדה ולכן יש לבחור גם אותה בהתאם לאופי המסעדה.

 

3 – עיצוב צבעוני או קלאסי?

דבר נוסף הנקשר בעיצוב הם הגוונים של המסעדה, בין אם מדובר על הקירות ובין אם על הריהוט. כשרוצים להשיג מראה מודרני וצעיר משתמשים למשל בצבעים חיים ובריהוט ממתכת. כדי לשדר אווירה כפרית ומשפחתית, ריהוט מעץ יעשה את העבודה. מסעדות שף יוקרתיות למשל, יבחרו בסגנון קלאסי עם צבעים בהירים ונקיים.

 

4 – לתת דגש לפרטים הקטנים

מאחר והמסעדה היא כרטיס הביקור שלכם והעיצוב נעשה על פי הסגנון הייחודי לכם, חשוב לשים לב לכל הפרטים הקטנים. למשל, בחירת הריהוט לא רק צריכה להיות אסתטית ובמטרה לנצל את החלל, אלא גם מבחינת חומרי הגלם, העמידות והאיכות של הרהיטים. דוגמה אחרת היא מה שאתם מתכננים לתלות על הקירות. האם תבחרו בתמונות קטנות, תמונה אחת גדולה, טפטים, קירות חלקים, צילומים, תעודות ורישיונות וכד'. כל מה שתחליטו לתלות על הקיר ישקף את המסר שאתם רוצים להעביר לסועדים. לסיכום, החלטות עיצוביות אמורות להשפיע לאורך זמן על הנראות של המסעדה ולכן הן חייבות להיות החלטות נבונות.

חלל מעוצב

 

שתפ/י מתכון בקליק

תוכן עניינים
asael
אתר זה מציג שלל מתכונים מהמטבח של ברכה. בין היתר תוכלו למצוא מתכונים לבשר ועוף, תוספות, קינוחים ועוד.

רוצה לשתף מתכון אצל ברכה ? השאיר/י פרטים

מתכונים רלוונטיים

לא נמצאו מתכונים רלוונטיים

מאמרים רלוונטיים

הכנת התיבול לבשר

הכנת התיבול לבשר

תיבול הוא מרכיב מכריע בעולם הקולינריה, במיוחד בכל הנוגע להכנת מנות בשריות. השילוב הנכון של עשבי תיבול, תבלינים ומשפרי טעם…
החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

כשזה מגיע לאירוח אירועים, בין אם מדובר במפגשים ארגוניים, חתונות או אירועי חברה, עיצוב מגשי האירוח משחק תפקיד חיוני ביצירת…
למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

רבים הם האנשים שאינם מכירים את זכויותיהם. כל אדם שנפצע או חלה יכול להיות זכאי לפטור מתשלומי מס הכנסה. כיצד…
איך להכין ארוחות מדהימות ב- 10 דקות?

איך להכין ארוחות מדהימות ב- 10 דקות?

הציבור הרחב משכיל להיות יותר מודע לסגולות הבריאותיות של הכנת ארוחות נהדרות בזמן קצר. לשם הכנת המאכלים שאתם מעדיפים, אתם…
רוצים לשאול את ברכה שאלה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם