כך תדאגו שהפירות יישארו טריים אחרי שארזתם במגש

מגש פירות הוא תמיד הפתעה טעימה ומרעננת, בין אם כדי לפנק את האורחים בקינוח כיפי ובין אם מתחשק לנו להפתיע אדם קרוב.

השילוב של פירות החתוכים בצורות יפות כמו גם צורת ההגשה שלהם במגש, הופך את החוויה הטעימה גם לנעימה לעין.

כדי שמגש הפירות אכן יהיה מוצלח, חשוב לדאוג שהפירות יישארו טריים בואו נדבר על זה…

 

מגש פירות

בין אם אנחנו אוהבים לארח חברים ובני משפחה בסופי שבוע או בחגים ובין אם אנחנו מחפשים לשלוח מתנה מקורית, טעימה ומפתיעה לאדם קרוב אלינו, מגשי פירות הפכו בתקופה האחרונה לפתרון פופולארי במיוחד. אם זה בגלל הפשטות שבהכנת קינוח המורכב מפירות עסיסיים או בגלל מגוון האנשים הרחב שמשלוח מגש פירות יכול להתאים לו- שומרי כשרות, שומרי תזונה בריאה, צמחונים וטבעונים.

הפתרון הנגיש והטעים שמספק לנו מגש הפירות, מעוצב ומסוגנן ככל שיהיה, יכול לאבד מערכו כשהפירות הנמצאים במגש לא מספיק טריים ורעננים. לכן, בעת הזמנה או הכנה של מגש פירות, חשוב לשים לב מתחילה כיצד נוכל לשמור על טריות הפירות.

 

איך נבחן את טריות הפירות?

כדי לדעת אם הפירות טריים, לא חייבים להגיע לכדי טעימה ולהיווכח לאחר מכן שהפרי אינו טרי. אחד האינדיקטורים לבחינת בשלות וטריות הפרי הוא הצבע שלו. לכן, הדרך הטובה ביותר היא לבחון את צבע הפרי, כאשר ככל וצבע הפרי עז יותר, משמע שהוא בשל יותר.

בנוסף, תוכלו לבחון את טריות הפירות באמצעות הרחה- לפרי בשל יהיה ריח הרבה יותר מורגש מאשר פרי שאינו טרי. כמו כן, ישנם פירות רבים שמידת טריותם ניתנת להיבחן באמצעות מידת הברקתם. מראה שעוותי ומבריק בפירות דוגמת דובדבנים ותפוחים, מעיד על טריותם.

 

קנייה איכותית

לאחר שלמדנו לזהות את טריות הפירות, נוכל לעבור לשלב הראשון בשמירה על טריות הפירות. כשאנחנו ניגשים לבחור את הפירות שירכיבו לנו את מגש הפירות המושלם, חשוב לבחור פירות איכותיים. פירות איכותיים הם כאלו ללא סדקים- טבעיים, או כאלו העלולים להיווצר מחרקים וללא פצעים.

בנוסף, הקפידו על בחירת פירות אשר לא נחשפו זמן רב לשמש, מכיוון שפירות כאלו ממהרים להרקיב. כמו כן, אם אתם מתכננים לאחסן את הפירות לזמן ממושך, מומלץ לבחור פירות קצת יותר קשים ופחות בשלים, כך שבמהלך תקופת האחסון הרצויה, יגיעו לכדי בשלות.

 

אחסון בטמפרטורה קרירה

פירות הם אורגניזמים חיים ולאחר קטיפתם הם מאבדים מים ומתחילים תהליך של ריקבון. כדי להאט תהליך זה, יש לדאוג לאחסון מתאים של הפירות (מומלץ לעטוף בניילון נצמד) ולשמור על טמפרטורה קרירה. ניתן לשים את מגש הפירות תחת תחתית קרח ובכך להבטיח את טריותם למשך כמה ימים נוספים.

 

הברשת חתיכות הפרי במיץ לימון

מיץ לימון, או מיץ תפוזים, מכילים חומצה מסוימת, אשר תכונותיה מעכבות את תהליך השחרת הפירות. כמובן שרצוי להבריש במעט את החתיכות העלולות להשחיר, בכדי לא להשפיע על טעם הפרי.

 

מגש אוכל

שתפ/י מתכון בקליק

תוכן עניינים
asael
אתר זה מציג שלל מתכונים מהמטבח של ברכה. בין היתר תוכלו למצוא מתכונים לבשר ועוף, תוספות, קינוחים ועוד.

רוצה לשתף מתכון אצל ברכה ? השאיר/י פרטים

מתכונים רלוונטיים

לא נמצאו מתכונים רלוונטיים

מאמרים רלוונטיים

הכנת התיבול לבשר

הכנת התיבול לבשר

תיבול הוא מרכיב מכריע בעולם הקולינריה, במיוחד בכל הנוגע להכנת מנות בשריות. השילוב הנכון של עשבי תיבול, תבלינים ומשפרי טעם…
החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

כשזה מגיע לאירוח אירועים, בין אם מדובר במפגשים ארגוניים, חתונות או אירועי חברה, עיצוב מגשי האירוח משחק תפקיד חיוני ביצירת…
למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

רבים הם האנשים שאינם מכירים את זכויותיהם. כל אדם שנפצע או חלה יכול להיות זכאי לפטור מתשלומי מס הכנסה. כיצד…
4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

פתיחת מסעדה היא חלומם של שפים רבים בתחילת דרכם שרוצים לקדם את עצמם מבחינת הקריירה והתדמית, לקבל מקום של כבוד…
רוצים לשאול את ברכה שאלה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם