3 סוגי גבינות שרצוי לאכול מדי שבוע

גבינה היא אחד מהמקורות הטובים ביותר לחלבון והיא חלק תזונתי חשוב, מעבר לכך שהיא מכילה ויטמינים המסייעים לבריאות הגוף.

לפיכך, יש להקפיד לאכול גבינות אך כמו בכל דבר – אין צורך להגזים.

המאמר יציין 3 סוגי גבינות שרצוי לאכול מדי שבוע.

 

1 – גבינות קשות

גבינות קשות כמו צ'דר, פרמזן וגאודה הן גבינות המכילות כמות גדולה של חלבון ולכן הן עדיפות על גבינות אחרות כמו הגבינה הכחולה או הקממבר. הגבינות מכילות ויטמין D וויטמין A שמסייעים לראייה ולמערכת החיסונית. בנוסף, יש בהן סידן וזרחן שמסייעים לבריאות השיניים, העצמות, השערות והציפורניים. כאשר אתם מארחים תמיד מומלץ להגיש פלטת גבינות בריאות ולבחור בגבינות קשות עם נוכחות, טעם וריח. לצד פלטה כזו תמיד יתאימו יין, זיתים ואף פירות. הפירות ירככו ויעדנו את הטעם הדומיננטי של הגבינות. משלוחי פירות בראשון לציון ובערים אחרות יספקו לכם מגשי פירות חתוכים, טריים ומעוצבים שניתן להגיש עם פלטת הגבינות.

 

2 – גבינות חצי קשות

גבינות חצי קשות הן פחות דומיננטיות מגבינות קשות לגמרי. למשל, גבינת גאוודה שיושנה לפחות 8 חודשים תהיה דומיננטית יותר מגאוודת כבשים צעירה שלא יושנה ולכן היא נחשבת לקשה ואילו הגוואדה שלא יושנה היא גבינה חצי קשה. גם גבינת מנצ'גו צעירה וגבינת קצ'וטה הן גבינות חצי קשות. אך הגבינה המומלצת ביותר היא המוצרלה. זוהי גם גבינה קשה למחצה, עשירה בחלבון ובפרוביוטיקה היעילה למערכת החיסונית ולמניעת זיהומים שונים.

 

3 – גבינות רכות

גבינות רכות הן גבינות עם טעמים מעודנים ואיכותיים. מומלץ לאכול גבינות עיזים רכות, ריקוטה מעודנת, קממבר שאינה מיושנת, גבינה לבנה, קוטג', גבינה מלוחה, צפתית, לאבנה, גבינת שמנת ועוד. כיום ניתן לרכוש גם גבינות רכות בטעמים כמו גבינה עם שמיר, גבינה עם זיתים, עם פפריקה, פלפל וכד'. הגבינות הרכות הן אלו גם החביבות על הילדים. ישנן אף גבינות שהן חצי רכות כמו ברי או סנט מור וגבינות רכות דומיננטיות בטעם ובריח כמו גבינה כחולה או רוקפור ששווה להכניס לתפריט השבועי.

 

כמה גבינה מומלץ לאכול ביום?

כל מאכל אותו אוכלים בצורה מוגזמת עלול להזיק לבריאות. לגבינות יש השפעה על מערכת העיכול אם אוכלים מהן יותר מדי כיוון שהן מכילות לקטוז. כמו כן, הן עלולות לגרום לצרבות ולגזים. בנוסף, לגבינות יש שומן רווי וכגודל אחוזי השומן בגבינה, כך גם גודל השומן הרווי שאינו בריא לגוף. יחד עם זאת אסור להימנע מגבינות ויש לצרוך אותן באופן קבוע כיוון שהן יעילות לבריאות. מומלץ להמעיט בגבינות רוויות שומן ולבחור בגבינות עם אחוזי שומן נמוכים. לסיכום, ההמלצה של אנשי המקצוע הוא לאכול 30 גרם גבינה 3 פעמים ביום מדי שבוע. כך תיהנו מגבינות טעימות, תאכלו אותן במינון הנכון ותשמרו על הבריאות שלכם.

 

 

גבינות

שתפ/י מתכון בקליק

תוכן עניינים
asael
אתר זה מציג שלל מתכונים מהמטבח של ברכה. בין היתר תוכלו למצוא מתכונים לבשר ועוף, תוספות, קינוחים ועוד.

רוצה לשתף מתכון אצל ברכה ? השאיר/י פרטים

מתכונים רלוונטיים

לא נמצאו מתכונים רלוונטיים

מאמרים רלוונטיים

הכנת התיבול לבשר

הכנת התיבול לבשר

תיבול הוא מרכיב מכריע בעולם הקולינריה, במיוחד בכל הנוגע להכנת מנות בשריות. השילוב הנכון של עשבי תיבול, תבלינים ומשפרי טעם…
החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

כשזה מגיע לאירוח אירועים, בין אם מדובר במפגשים ארגוניים, חתונות או אירועי חברה, עיצוב מגשי האירוח משחק תפקיד חיוני ביצירת…
למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

רבים הם האנשים שאינם מכירים את זכויותיהם. כל אדם שנפצע או חלה יכול להיות זכאי לפטור מתשלומי מס הכנסה. כיצד…
4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

פתיחת מסעדה היא חלומם של שפים רבים בתחילת דרכם שרוצים לקדם את עצמם מבחינת הקריירה והתדמית, לקבל מקום של כבוד…
רוצים לשאול את ברכה שאלה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם