מתכון טבעוני לחביתה

טבעוניים אשר חושקים בחביתה יכולים להחליף את הביצים בקמח חומוס או בקמח עדשים ולקבל כמות יפה של חלבון וארוחה משביעה. המאמר יציע מתכון טבעוני לחביתה, שישדרג לכם את ארוחת הבוקר הטבעונית.

 

תחליפי ביצים לטבעוניים

הביצים הן מקור עשיר לחלבון שאותו ניתן למצוא גם במרכיבים אחרים, לדוגמה: קטניות, סויה, טופו, פסטה, שעועית, טורטייה מחיטה מלאה, בטטה אפויה, עדשים וחומוס. כשמכינים מתכון וזקוקים לתחליף ביצים, צריך להתאים את התחליף למתכון אותו מעוניינים להכין כדי לקבל טעם, מרקם וצורה הקרובים ביותר למתכון שעשוי מביצים.

למשל, הביצה מאחדת את כל החומרים של הקציצה ובמקומה ניתן לאחד את החומרים במים כשמכינים קציצות טבעוניות. במאפים בהם מעוניינים לפזר שומשום, קצח, סוכר וכד', ניתן למרוח שמן במקום ביצה. חשוב לציין שבמטבחים בהם משתמשים בנוזלים כתחליף לביצים, רצוי להתקין חיפוי זכוכית לקיר המטבח על מנת שיהיה קל לנקות אותם.

 

מתכון טבעוני לחביתה מקמח חומוס או קמח עדשים

ארוחת הבוקר שלכם צריכה להיות מזינה וטעימה. אומנם ניתן לשבת בבית קפה ולהזמין חביתה לטבעוניים, אך ניתן לעשות זאת גם בבית לבד ובקלות.

כל מה שאתם צריכים הוא קמח חומוס או קמח עדשים, שניתן לרכוש בחנויות טבע, ותוכלו ליהנות מהארוחה המושלמת. חביתה מקמח חומוס או קמח עדשים עשירה בברזל וחלבון, אין בה כולסטרול והיא משביעה לאורך זמן.

קצצו בצל בינוני וטגנו אותו במחבת משומנת. הניחו חצי כוס קמח עדשים או קמח חומוס בקערה וערבבו ביחד עם 2 כפות של שמרי בירה, מלח, פלפל ותבלינים נוספים לפי הטעם. יש לערבב טוב שלא ייווצרו גושים.

לתערובת הוסיפו כחצי כוס מים וערבבו עד לקבלת מרקם אחיד וחלק. הוסיפו לתערובת את הבצל שטיגנתם, ואת הבלילה צקו עם מצקת למחבת משומנת. השכבה צריכה להיות דקה. הנמיכו את האש וכסו את המחבת במכסה. כשהבלילה מקבלת צבע ומתגבשת, הפכו את החביתה לצידה השני.

 

כיצד תגוונו את החביתה שלכם?

תוכלו להכין חביתה מקושקשת באמצעות קשקוש הבלילה במזלג ואפשר להוסיף גם קוביות טופו. אפשרות אחרת היא להכין חביתת ירק. הוסיפו לבלילה פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, בזיליקום וכד' וערבבו היטב.

אפשר לשדרג ולהוסיף גם קישוא וגזר מגורדים. גם חביתת פטריות היא אופציה מצוינת בעיקר שהן טריות. חתכו פטריות מסוגים שונים כמו פורטובלו, שמפיניון או אורנית וערבבו עם הבלילה. עוד מתכון טעים הוא חביתה בטעם אסיאתי ובסגנון הודי. פשוט מוסיפים לה קארי וקרם או חלב קוקוס. לא משנה באיזו חביתה תבחרו, העיקר שתצא טעימה.

הגישו לצד החביתה סלט קצוץ עם הירקות האהובים עליכם, לחם כפרי או מלא, גבינות ויוגורט. גבינות לבנות, צהובות ויוגורט מסויה עשירים בסידן ומזינים יותר מסוגים אחרים. בגבינות הללו יש פחות סוכר והן בריאות יותר מבחינה תזונתית. לסיכום, ארוחת בוקר עשירה לטבעונים מומלצת גם למי שאינו טבעוני.

 

חביתה טבעונית טעימה

שתפ/י מתכון בקליק

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
תוכן עניינים
asael
אתר זה מציג שלל מתכונים מהמטבח של ברכה. בין היתר תוכלו למצוא מתכונים לבשר ועוף, תוספות, קינוחים ועוד.

רוצה לשתף מתכון אצל ברכה ? השאיר/י פרטים

מתכונים רלוונטיים

לא נמצאו מתכונים רלוונטיים

מאמרים רלוונטיים

איך לבחור מעדניה טבעונית

איך לבחור מעדניה טבעונית

אתם חושבים להפסיק לאכול בשר? מחפשים מקום טוב שבו תוכלו לקנות אוכל טבעוני?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לשאול את ברכה שאלה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם