מתכון לתירס צלוי על גריל גז

מתכון מצוין לצמחוניים או לטבעוניים שבינינו או סתם תוספת נחמדה לכל ארוחה. איך מכינים תירס צלוי על גריל גז שיהיה מקצועי וטעים כמו באמריקה?

 

תירס צלוי מיד זורק אותנו לסרטים ולסדרות אמריקאיות או לטיולי לילה בצופים, יושבים מסביב למדורה ושורפים את התירס, עושים כאילו אנחנו מינימום שפים של טבע. אך לא צריך יותר להדליק מדורה על מנת לקבל את חווית המדורה ולהגיע לצלייה מושלמת כי יש לנו גריל גז המאפשר לנו לצלות באופן מושלם בשר, עוף וכמובן ירקות. אז הכינו את הגריל והתירסים ויאללה לצלות.

 

הכנת הגריל מראש

לרוב כנראה שלא נרצה לחכות המון זמן בין תחילת הצלייה ועד אכילת התירס ולכן חשוב לבצע כמה הכנות לפני שלב הצלייה של התירס על הגריל. ראשית יש להדליק את הגריל כך שיגיע בזמן לטמפרטורה הרצויה, כמובן שמומלץ גם להסיר שאריות אוכל (במיוחד בשר אם הארוחה כוללת צמחוניים או טבעוניים) ובעצם לשמן את הגריל לקראת הצלייה.

 

הכנת התירס מראש

חוץ מהכנת הגריל נרצה גם להכין את התירסים לצלייה, זאת נעשה על ידי בישולם במים רותחים בתוך סיר במטבח (הכנה זאת היא לא חובה אך מומלץ לצורך זירוז תהליך הצלייה).  נבחר בסיר מספיק גדול כדי להכיל את כל התירסים בתוכו ונמלא מים כך שיכסו את כל התירסים לאחר הכנסתם לסיר. מומלץ למלא מראש מים רותחים מקומקום או מכשיר לחימום מים, אך גם אם לא, פשוט להמתין שהמים רותחים. לאחר הרתיחה נכניס את התירסים לסיר ונמתין עד חצי שעה כדי לקבל תירסים רכים יותר, במידה והם מתרככים קודם ניתן להוציא אותם גם מוקדם יותר.

 

צלייה

לאחר שהתירסים רכים יחסית בעיקרון הם כבר מוכנים לצלייה, במידה וגם הגריל חם זה הזמן לצלות אותם. כאן זה המקום שלכם להחליט על "מידת העשייה" שאתם רוצים, באם התירס יהיה שרוף לגמרי או רק רך וקריספי, עקבו אחרי הצבע של התירס ודאגו לסובב אותו כך שיצלה מכל הצדדים. שלב הסיבוב הוא קריטי על מנת ליצור טעם אחיד בין כל גרעיני התירס.

 

תוספות ושדרוגים

למי שאוהב אפשר למרוח את התירס, לאחר הוצאתו מהסיר ולפני צלייתו על הגריל, בחמאה רכה וכיפית שתיתן טעם מתוק. נוסף על החמאה הסטנדרטית אפשר גם למרוח את התירסים בכל רוטב שאתם אוהבים כמו רוטב ברביקיו, טריאקי או פשוט מלא מלח. לחוויה ממש כמו בסרטים אפשר לשפד מראש את התירסים, כאשר הם רכים ויוצאים מהסיר כך שהתירס יהיה תירס על מקל.

 

זהו, אתם מוכנים לאכול! אפשר "לגלף" את הגרעינים מהגרעין או לכרסם אותם ישירות מהגרעין, בכל מקרה זכיתם בתוספת טעימה ובריאה לארוחה, שיהיה בתיאבון!

 

תירס

שתפ/י מתכון בקליק

תוכן עניינים
asael
אתר זה מציג שלל מתכונים מהמטבח של ברכה. בין היתר תוכלו למצוא מתכונים לבשר ועוף, תוספות, קינוחים ועוד.

רוצה לשתף מתכון אצל ברכה ? השאיר/י פרטים

מתכונים רלוונטיים

לא נמצאו מתכונים רלוונטיים

מאמרים רלוונטיים

הכנת התיבול לבשר

הכנת התיבול לבשר

תיבול הוא מרכיב מכריע בעולם הקולינריה, במיוחד בכל הנוגע להכנת מנות בשריות. השילוב הנכון של עשבי תיבול, תבלינים ומשפרי טעם…
החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

כשזה מגיע לאירוח אירועים, בין אם מדובר במפגשים ארגוניים, חתונות או אירועי חברה, עיצוב מגשי האירוח משחק תפקיד חיוני ביצירת…
למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

רבים הם האנשים שאינם מכירים את זכויותיהם. כל אדם שנפצע או חלה יכול להיות זכאי לפטור מתשלומי מס הכנסה. כיצד…
4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

פתיחת מסעדה היא חלומם של שפים רבים בתחילת דרכם שרוצים לקדם את עצמם מבחינת הקריירה והתדמית, לקבל מקום של כבוד…
רוצים לשאול את ברכה שאלה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם