שולחן אוכל בסלון או במטבח – היכן כדאי?

קניית רהיטים מעלה לא מעט דילמות מורכבות.

איזה רהיט לבחור וכמה? מהו התקציב שמשחררים עבור הרכישה? על מה לא מתפשרים? במאמר הבא נדון בסוגיה שמעסיקה לא מעט

משפחות ומשקי בית: היכן כדאי למקם את שולחן האוכל, בסלון או במטבח?

 

התשובה בגוף הדירה

לעיתים מדובר בדילמה שדי קל לתפור. אם הדירה קטנה ואחד החללים בה גדול יותר הרי שהסוגייה נפתרה. כך למשל, אם אתם מרהטים בית בו המטבח מזערי אך הסלון מרווח יחסית, לא תרצו להעמיס עוד על המטבח ותכוונו את שולחן האוכל לעבר הסלון.

עם זאת, לפעמים הגודל לא קובע אלא דווקא האופן בו מנצלים את החלל. כך לדוגמה, הסלון עשוי להיראות עמוס רק מכיוון שלא עוצב כיאות, וסידור מחודש של רהיטי הבית עשוי לגלות בו שפע של חלל לשולחן אוכל. ציטוט קלאסי בהקשר זה: "אם נמקם ספרייה לחדר עבודה בחדר העבודה ולא בסלון, הרי שיהיה לנו די מקום…".

 

השולחן בסלון מתגלה כיתרון

במקרים בהם החללים כולם מרווחים דיים להנחת שולחן, הרי שלשאלה הנדונה אין תשובה אחידה, והפסיקה צריכה להיות סובייקטיבית, בהתאם להעדפותיהם של יושבי הבית.

להצבת שולחן האוכל בסלון יכולות להיות לא מעט יתרונות. כך למשל, הוא מאפשר התאספות גדולה של בני משפחה ואורחים, אשר חלקם יושבים על הספה וחלקם מסיבים סביב השולחן. בנוסף הוא מזמן את בני הבית לעשות עליו פעילויות נוספות מלבד אכילה, כגון משחקי קופסא משותפים או צפייה בסרטים.

 

להרגיש במסעדה

מנגד, גם לשולחן אוכל במטבח יש את הבונוסים שלו. הצבת השולחן בחלל המטבח עשויה להקנות תחושה של ישיבה במסעדה, בה המסובים קרובים לאזור הבישול ולהיכן שמתרחש כל 'האקשן'. נוסף על כך, שולחן האוכל עשוי להוציא את המטבח מכליו ולתת לו תכלית חדשה שלא חשבו עליה קודם – מרחב משפחתי להתאספות משותפת, ולא רק מקום לבשל בו ולשטוף כלים.

הצבת שולחן אוכל במטבח היא במידת מה גם אמירה עיצובית, מכיוון שאין זה דבר שרואים בכל בית. על כן אם ברצונכם לבטא נועזות באופן מתון, הצבת שולחן האוכל במטבח יכולה להיות אופציה קוסמת.

 

לצאת מהדיכוטומיה

מגמה חדשה יחסית בעולם עיצוב הפנים יוצאת מהדיכוטומיה הקלאסית של הפרדה לחדרים. לא מעט מעצבים חושבים שההפרדה בין סלון למטבח היא מלאכותית במובן מסוים ואין בה כל צורך. הן המטבח והן הסלון הם מרחבים משותפים שכל בני הבית משתמשים בהם יחד על בסיס יומי.

שולחן אוכל יכול אם כן להוות את הגשר בין החללים, כאשר מחציתו בסלון ומחציתו במטבח (לא חייבים בול על הסנטימטר, מה שחשוב הוא הרעיון). כך היתרונות של שני החללים באים לידי ביטוי ואף מרחב לא נותר מקופח. מצד אחד, חיבור לאזור הבישול וקרבה לכלי המטבח השונים, ומצד שני חלל גדול לקבלת אורחים ולפעילות משותפת מהנה.

 

חלל מעוצב

שתפ/י מתכון בקליק

תוכן עניינים
asael
אתר זה מציג שלל מתכונים מהמטבח של ברכה. בין היתר תוכלו למצוא מתכונים לבשר ועוף, תוספות, קינוחים ועוד.

רוצה לשתף מתכון אצל ברכה ? השאיר/י פרטים

מתכונים רלוונטיים

לא נמצאו מתכונים רלוונטיים

מאמרים רלוונטיים

הכנת התיבול לבשר

הכנת התיבול לבשר

תיבול הוא מרכיב מכריע בעולם הקולינריה, במיוחד בכל הנוגע להכנת מנות בשריות. השילוב הנכון של עשבי תיבול, תבלינים ומשפרי טעם…
החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

כשזה מגיע לאירוח אירועים, בין אם מדובר במפגשים ארגוניים, חתונות או אירועי חברה, עיצוב מגשי האירוח משחק תפקיד חיוני ביצירת…
למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

רבים הם האנשים שאינם מכירים את זכויותיהם. כל אדם שנפצע או חלה יכול להיות זכאי לפטור מתשלומי מס הכנסה. כיצד…
4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

פתיחת מסעדה היא חלומם של שפים רבים בתחילת דרכם שרוצים לקדם את עצמם מבחינת הקריירה והתדמית, לקבל מקום של כבוד…
רוצים לשאול את ברכה שאלה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם