מה חשוב לדעת על אוכל וזמני כניסת שבת?

המאמר הבא נועד לעשות סדר בכל הקשור להכנת מאכלי השבת, ההכנות, הקניות, פתיחת הבקבוקים והחלות בצורה מפורטת כך שתדעו איך לנהוג ביום

השבת כדי לקבל אותה בשלווה ונחת ולתת לנשמה שלכם להתמלא.

 

הכנת מאכלי השבת:

את ההכנות לקראת ולכבוד יום השבת יש להשתדל להכין לעבוד שבת קודש. אפילו בכל מעשה קטן שעושים במיוחד לכבוד יום השבת יש ערך עצום. ראוי לערוך את הקניות ליום השבת כבר ביום שישי בבוקר, ואם יש חשש שיהיה איזשהו עומס או מחוסר אפשר לערוך את הקניות בחמישי או ברביעי שלפני. על הכנת החלות, יש הנהוגות להכין חלה לכל סעודות השבת ביום שישי. חשוב לזכור להפריש חלה. את טעימת המאכלים שנעשו לקראת השבת צריך לטעום לפני כדי לוודא שהם אכן טעימים למאכל. הסוגייה הבאה היא פתיחת הבקבוקים. כדי לא להיכנס למחלוקות בהלכה, שכן אנחנו רוצים להיכנס אל יום השבת ללא מחלוקות מיותרות, עדיף לפתוח את כל הבקבוקים לפני. ממתקים לשבת הם עוד דרך לבדל את יום השבת מימים רגילים. ראוי להרגיל בבית שממתקים אוכלים רק בשבת. הם עונג מיוחד ומאכל שאין בשאר ימי השבוע.

 

הכנות לבית:

סגולה לשלום בית: ניקוי פינות הבית מקורי עכביש, כמקובל על ידי חז"ל, זוהי סגולה לשלום בית ולכן יש לנסות ולהשתדל עוד לפני חצות להוציא את כל קורי העכביש מכל הפינות שנמצאות בסביבת הבית.

שטיפת הבית: אין זו חובה לשטוף את הבית לפני שבת, אך יש להקפיד שהבית מסודר ונקי לכבוד השבת קודש ולכן ראוי לטאטא את רצפת הבית היטב.

הכנת מצעים: מצווה של כיבוד יום השבת היא החלפת מצעים נקיים ליום השבת שיהיו ממש בסמיכות ליום השבת וזאת כדי לכבדו.

סידור שולחן השבת: מצוות השולחן המסודר והמוכן לשבת כבר לפני שבת. השולחן צריך להיות ערוך כל השבת אפילו כשלא מתקיימת בו סעודה.

בדיקת כיסים: ישנה מצווה מיוחדת, בכל ערב שבת לבדוק את כיסיהם של בגדי השבת שלא יהיה בהם מוקצה שכן אסור לטלטלו ביום השבת הקדושה.

סגולה מיוחדת למחיקת עוונות: חכמים כתבו בשם האר"י זכרונו לברכה שהזיעה שאדם מזיע בצרכי שבת הם סגולה למחיקת העוונות שלו. על כן, כדאי מאוד לטרוח הרבה ולהזיע בשביל כבוד השבת.

 

הצעה טובה

אנחנו מציעים שאת כל ההכנות לשבת יש לעשות בסמוך לחצות היום וכך שעתיים לפני זמני כניסת שבת מאכלים מתחממים על הפלאטה ונשאר רק להדליק ולברך את נרות השבת.

 

הנהגה חשובה

חשוב למצוא זמן ביום שישי עם הילדים לשבת וללמוד רעיון מוסרי מפרשת השבוע ופרושו של רש"י ולחזור על הלימוד בזמן סעודת השבת או כשיושבים בשולחן.

שתהיה לכל עם ישראל שבת שלום, מבורכת ומלאה במטעמי טוב ולימוד תורה.

נתח חתוך

 

שתפ/י מתכון בקליק

תוכן עניינים
asael
אתר זה מציג שלל מתכונים מהמטבח של ברכה. בין היתר תוכלו למצוא מתכונים לבשר ועוף, תוספות, קינוחים ועוד.

רוצה לשתף מתכון אצל ברכה ? השאיר/י פרטים

מתכונים רלוונטיים

לא נמצאו מתכונים רלוונטיים

מאמרים רלוונטיים

הכנת התיבול לבשר

הכנת התיבול לבשר

תיבול הוא מרכיב מכריע בעולם הקולינריה, במיוחד בכל הנוגע להכנת מנות בשריות. השילוב הנכון של עשבי תיבול, תבלינים ומשפרי טעם…
החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

החשיבות שבעיצוב - כך תעצבו את מגש האירוח

כשזה מגיע לאירוח אירועים, בין אם מדובר במפגשים ארגוניים, חתונות או אירועי חברה, עיצוב מגשי האירוח משחק תפקיד חיוני ביצירת…
למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

למי צריך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

רבים הם האנשים שאינם מכירים את זכויותיהם. כל אדם שנפצע או חלה יכול להיות זכאי לפטור מתשלומי מס הכנסה. כיצד…
4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

4 הדברים שחובה לשים עליהם דגש בעת עיצוב מסעדה

פתיחת מסעדה היא חלומם של שפים רבים בתחילת דרכם שרוצים לקדם את עצמם מבחינת הקריירה והתדמית, לקבל מקום של כבוד…
רוצים לשאול את ברכה שאלה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם